zondag 26 juni 2011

koken

Dit weekend niet alleen schipperen, ,maar ook koken voor de groep. Aangezien ik dat niet in m’n eentje kan, heb ik Maaike gevraagd om te co- schipperen/koken.
Vrijdag om 12 uur al vertrokken naar Oerol, waar we tot onze verbazing gewoon de haven in konden. Om 9 uur waren de eerste charterschepen al naar Terschelling vertrokken en de haven in Harlingen was aardig leeg toen we weggingen. Vrijdag was sowieso een hectische dag, de oude groep vetrok om 9 uur, de laatste boodschappen moesten nog gehaald worden, het schip schoon en de nieuwe tweede koelkast moest nog naar beneden.
Vorige week had ik een nieuwe koel/vrieskast voor in de keuken gekocht, maar deze bleek iets kleiner dan de vorige. Daarom de trapkast maar aangepast voor een tweede gewone koelkast, dat is toch wel handig voor 28 mensen.
De nieuwe groep bestaat dit weekend uit singles en zijn vreselijk aardig en zijn gelukkig ook erg tevreden over het menu.
Heerlijk om weer eens te koken voor een grote groep mensen, goed plannen is het belangrijkste, en dat kan ik gelukkig erg goed. Ik heb gewoon gekozen voor een paar vertouwde succesrecepten en met de hulp van Maaike en Hennie liep alles als een trein, met als resultaat tevreden eters.
Vandaag met een mooi windje terugzeilen en vanavond een avondje vrij.

Geen opmerkingen: