woensdag 8 juni 2011

amsterdam

Een oude wens ging deze week eindelijk in vervulling; een rondje Noord Holland.
Maandagmorgen kwamen de nieuwe gasten aan boord en samen met Peter van de Pelikaan deden we het voorstel om Amsterdam en de Zaanse schans te varen; tot onze verbazing vond de groep het gelijk een geweldig idee.
Die zelfde dag naar Enkhuizen gezeild en dinsdag door naar Amsterdam. Spannend voor mij, want het was wel 15 jaar geleden dat ik er was geweest en toen was ik maat en geen schipper. Ik had wel van te voren de almanak uitgepluist om alle marifoonkanalen goed te hebben en om te weten waar en wanneer we ons moesten melden.
Alles ging goed, gelukkig was het niet druk op het IJ en Peter ging voorop om naar de Oude Houthaven te varen, die had ik alleen waarschijnlijk niet gevonden. Nou ja, dan had ik nog wat extra kaarten moeten bestuderen, maar dat hoefde nu gelukkig niet.
Na een heerlijk etentje met mijn zus, zijn we vanmorgen vertrokken naar de Zaan, waar we in 3 minuten de Zaanse schans voorbij voeren, gelukkig was de rest van de Zaan ook mooi.
Nu liggen we in het centrum van Almaar, daar was ik ook nog nooit geweest. Het is een prachtig stadje met leuke kleine winkelstraatjes.
Heerlijk om eens een andere route te varen, niet ten nadele van het Wad hoor, dat is en blijft het mooiste stukje van Nederland, maar heerlijke om eens een andere route te varen.

2 opmerkingen:

Erica zei

En dan vandaag zeker alle vlotbruggen gehad in het Noord-Hollandskanaal.... Nooit doorheen gevaren, wel overheen gereden, jarenlang naar mijn werk. Mooi stukje Nederland!

Groetjes,

Erica

Harriët zei

burgervlotbrug, hoe verzinnen ze het. Maar inderdaad, mooi stukje nl. Maar na anderhave dag moterren was ik blij dat hert zeil weer omhoog ging.