zondag 10 juli 2011

lappenmand

Ruim 3 weken zit ik al in de lappenmand, met goede en af en toe slechte dagen. Van virusinfectie aan mijn onderbeen, naar bacteriële infectie op de aangetaste plek. Alle huisartsen op de eilanden kan ik nu blindelings vinden, gelukkig hebben ze daar nog heel ouderwets een apotheek aan huis, dat is in ieder geval gemakkelijk. Nadat de eerste medicijnkuren niet aansloegen, heeft de laatste eindelijk resultaat.
Alleen is mijn energieniveau aardig laag geworden. Roel kwam afgelopen vrijdag met de veerboot naar Vlieland om het stokje over te nemen. De schoolgroep van de afgelopen week ging in Harlingen van boord en Uwe met zijn collega’s en studenten kwamen die zelfde avond aan boord.
Omdat er voor zaterdag veel regen en wind was voorspeld, zijn we die zelfde avond ook weer uitgezeild naar Terschelling. Het was nog even spannend of vriendin Jacquelin op tijd zou zijn, maar ze was er gelukkig.
De tocht was prachtig, mooie roze luchten, zeehondjes in overvloed en om 1 uur s, nachts in de haven. En als ultiem kadootje, was het zaterdag op het eiland zonnig en warm. Vandaag weer prachtig teruggezeild, waarbij ikzelf alleen maar hoefde toe te kijken en koffie te zetten.
Morgen vaart Roel weer uit met de Wilhelmina en mag ik naar de Dankbaarheid om te zorgen dat mijn energie weer wat opgevijzeld word. Dat betekent een hele week uitslapen en lezen, hoef alleen nog maar 3 maanden administratie bij te werken.

2 opmerkingen:

de Zeemeeuw zei

wow dat klinkt niet lekker!! Nou beterschap er maar mee... voorzichtig aan!!! groetjes Peter en Martine zeemeeuw

Myra zei

Heel veel beterschap! Ben in september een midweekje in Harlingen. Hoop je dan nog even te zien. x