dinsdag 11 januari 2011

slaapschepen

Het voelt onwennig aan om in Groningen te zijn. Drie keer per dag loop ik het oude rondje rond de flats met Boomer. Het is alweer het derde jaar dat Groningen niet meer mijn winterhaven is.
Eigenlijk wil ik deze winter naar Leeuwarden, maar door de Friesche ijsgekte kan ik daar nog steeds niet naar binnen. Met veel bombarie werd er een vaarverbod ingesteld, het was zelfs op het journaal. Maar het opheffen van het vaarverbod is heel stilletjes gedaan. Op AIS zag ik toevallig een collega door de prinsentuin varen, blijkbaar is het vaarverbod opgeheven.
De haven hier stroomt langzamerhand vol met slaapschepen en aan de andere kant van de brug liggen zelfs 4, ja echt, 4 grote rijnpassagiersschepen, en dat allemaal voor de Noorderslag.
Op de Wilhelmina is alles zo goed als klaar, daarom ga ik vanmiddag met de auto naar Franeker. Volgende week gaat de bezaanmast weer naar buiten en voor die tijd moet hij nog in de verf. Gelukkig staat (nou ja, ligt) hij al in de primer, dus moet hij voor die tijd klaar zijn.
Morgen ben ik een dagje vrij, of zal ik toch maar eindelijk een dagje naar mijn moeder gaan?

Geen opmerkingen: