woensdag 26 januari 2011

gereedschapkast




Ruim een maand geleden heb ik samen met Chiel een oude lelijke kast gehaald uit Ter Apel. De eigenaar van de kast was niet blij, hij had net iets te vroeg ons bod geaccepteerd, en moest nu met minder geld genoegen nemen. Het kreng was loodzwaar en paste ternauwernood in de grote aanhanger.
Roel maakte die zelfde week een groot frame om er op te zetten, zodat ik al mijn handgereedschap er aan kon hangen, in de kastjes komt mijn elektrische gereedschap. Deze week heb ik eindelijk de tijd genomen om hem helemaal op te schuren en netjes in de verf te zetten en hij is prachtig geworden.
De beide masten zijn nu ook helemaal in de verf, de hoofdmast ligt alweer een paar weken buiten te wachten tot hij weer op de Wilhelmina gezet kan worden. Helaas moest ik gisteren een deel van de mast opnieuw verven omdat een onoplettende collega zwaar aan het slijpen is geweest vlak naast de mast, het gevolg is dat er hete stukjes slijpsel in de verf zijn gebrand.
Nou ja, dat kan natuurlijk gebeuren op een werf, maar wat ik wel onvergefelijk vind is dat er niet eens “ sorry” af kon. De werfbaas kwam gelijk overleggen en baalde erg van het gebeurde. Maar de collega loopt mij straal voorbij en zegt niets, en dat vaart met gasten rond, ben benieuwd hoeveel gasten jaarlijks bij hem terug komen, kan nooit veel zijn.

Geen opmerkingen: