maandag 25 oktober 2010

basel

Vorige week heerlijk mee geweest op de Wilhelmina 1 en 2. Eerst laden in Amsterdam en dan 5 dagen varen naar Basel Zwitserland. De eerste nacht heb ik het gepresteerd om 10 uur achter elkaar te slapen, voor mij een record, meestal slaap ik 6 tot 7 uur. Maar met de Brandarisrace nog in mijn vermoeide lijf had ik blijkbaar behoefte aan wat meer slaap.
Voor het eerst ook dat ik meegevaren ben naar het eindpunt, de Rijn is niet verder bevaarbaar. Basel ligt op een drielandenpunt en Henny komt uit het Duitse gedeelte van de stad.
De laatste sluizen worden allemaal bediend door de Fransen en tot onze schrik, besloten ze daar te staken, omdat we geen idee hadden hoelang dat zou gaan duren, zijn we met de auto via Frankrijk en Duitsland naar Zwitserland gereden om boodschappen te halen . Na 2 uurtjes werden we alweer gebeld door de stuurman, dat de sluis weer draaide, Roel snel terug gebracht naar de sluis en ik weer met de auto terug naar Basel, nog even fijn boetiekjes kijken en een hazeslaapje in de auto op een parkeerplaats.
Vrijdag weer terug gereden naar Nederland, maar door heel veel wegwerkzaamheden in Duitsland, reed ik er 12 uur over, weet ik gelijk hoe dat voelt voor onze zuid-Duitse gasten.
Gisteren was ik eindelijk weer een beetje fit en zijn Henny en ik begonnen de hele roef met ammoniak schoon te maken en te schuren. Heerlijk om straks de winter in een fris geschilderde roef te kunnen wonen.
Deze week ook maar eens informeren of mijn plekje in Leeuwarden nog vrijkomt, daar ligt nu een vrachtscheepje en ik wil toch wel graag in de buurt van de stroomkast liggen.

Geen opmerkingen: