woensdag 11 februari 2009

latten

Tot volle tevredenheid van Kim en mij , doet haar toilet het weer. Gelukkig pasten alle aansluitingen en hoefde Kim maar 1 flexibele slang op maat te maken. De ervaring leert dat dingen die vaak simpel lijken, het niet zijn. Meestal zit het in een kleinigheidje; de aanvoerbuis is te kort, of heeft een andere dikte, en je bent zo weer een middag kwijt met zo iets simpels.
Vandaag begin ik met de nieuwe bedbodems, De nog geen 1 jaar oude bodemplaten, waren al aardig aan het doorzakken en Jouke had beloofd dat als dat zou gebeuren, hij ze persoonlijk zou vervangen.
Nu hebben we het zo geregeld, dat hij in de werkplaats alle latten op maat zaagt, en ik ze in de bedden leg en met stevig band aan elkaar niet.
Vrijdag bracht hij de latten, een behoorlijke stapel, die ik voor de zekerheid in een afgesloten hut heb bewaard, zodat niemand op het idee zou komen ze in de houtkachel te stoppen. Je weet tenslotte maar nooit met logerende voetbalclubs.

1 opmerking:

geen zei

Deze bedrijvigheid lezend zou ik me moeten schamen dat ik nog niet bij mijn bootje ben wezen kijken. Daar moet veel aan gebeuren dit jaar.(natuurlijk gezien door de ogen van een recreatie schippertje) Vandaag zulk mooi weer dat ik de neiging krijg om in Makkum naar de boot te gaan om eindelijk te weten te komen of de strenge vorst hier en daar voor onverwacht werk heeft gezorgd... We gaan het zien, binnekort.