vrijdag 18 april 2008

laatste loodjes

Woensdag om 4 uur aangekomen op ons plekje, de afgelopen nacht in de weilanden voor Dokkum gelegen, een heerlijk stil plekje.
Vandaag liep alles als een trein, de bilgeboot was er om 9 uur, de schoonmaakmeiden hielpen de keuken ontruimen, de installatieploeg was er de hele dag om de wc's en laatste lampen te instaleren en de matrassen waren op tijd en liggen nu in hun bedje.
Alleen de bouwwinkel waar ik mijn laatste ledlampen had besteld bleef in gebreke. Bij de eerste de beste lampenwinkel in Harlingen 4 powerleds voor de wc gehaald en met een gewoon inbouwarmatuurtje en extra rozetje ingebouwd, het resultaat was vele malen beter dan de wel bestelde en niet geleverde lampen.
Ook aan dek liep het geweldig, de buurmaat Geert Jan en mijn oude maatje Liuwe hebben de hele dag geholpen om de zeilen aan te slaan.
Geert Jan heeft gezellig kletsend samen met Kim en Marjon ALLE keukenspullen staan afwassen, en liuwe ging touwtjes splitsen voor de patrijspootknevels, zodat ze niet in de nieuwe wasbakken kunnen vallen.
Met z'n achten hebben we Chinees gegeten en daarna Willem geholpen alle spullen van boord te slepen, deze is al een paar weken bekaf van al dat overwerk. Willemien was ook van de partij, maar die heeft eerst anderhalve dag geslapen nadat het schip uit Groningen vertrokken was.
Het is hartverwarmend hoe iedereen zijn best doet voor ons en dat gaf mij de afgelopen tijd net dat stukje goede gevoel om het te kunnen redden. De druk was af en toe te veel, maar jullie hebben mij er door heen gesleept en dat is onbetaalbaar, woorden schieten mij op dit moment dan ook te kort om iedereen te bedanken. Dus zeg nogmaals "Dank jullie wel".

Geen opmerkingen: