zaterdag 22 december 2007

ZATERDAG 22 DECEMBER 2007
22.00

Oké nog een keer, ben net een aardig stukje tekst kwijtgeraakt, nieuwigheid, shit!

Vanmorgen dus voor het kerstreces vertrokken naar de binnenstad, dat koste nog aardig wat moeite om weg te komen, voor het eerst deze winter was het kanaal dichtgevroren, Jouke moest met een pikhaak op het ijs inhakken en ik moest 4 x vol gas geven om er door te komen.
Maar de moeite werd wel beloont, bij aankomst in de Zuiderhaven kregen we gelijk een kerstboom aangereikt met een flesje wijn deze keer!
Die kerstboom is al een heel oude traditie om de arme schippers die vastvroren in Groningen te ondersteunen, de binnenschippervereniging heeft die traditie weer in ere hersteld en alle beroepsschepen, wij ook, krijgen dus een kerstboom.
Natuurlijk is het ook een leuk excuus om overal te gaan buurten en borrelen, de stemming stijgt dus met elke uitgedeelde boom.
Ook lag er een shantykoor te oefenen midden in de haven wegens de winterfair, erg gezellig allemaal.
Na weken industrieterrein was het heerlijk om de stad in te lopen en boodschappen te doen op de vismarkt, ben toch echt een stadjer geloof ik. Juist de afwisseling vindt ik zo fijn, zomers volop vrijheid en natuur en in de winter stadse gezelligheid.
Morgen ga ik lekker buurten bij de collega's en als ik tijd heb de nieuwe roef gordijntjes naaien, ja, ja de markt is overal goed voor.

Geen opmerkingen: