zondag 23 december 2007

ZONDAG 23 DECEMBER 2007
23.00

Heerlijk uitgeslapen vanmorgen, maar na een uitgebreid ontbijt, toch maar weer even aan het werk. Eigenlijk had ik morgen pas het dek willen spoelen, maar ja omdat de vorst er ineens uit was, was het dek een modderpoel geworden, met vooral ijzerslijpsel en die troep liep zo naar binnen de roef in.
Zo'n actie is altijd weer ingewikkelder dan je denkt, mijn eigen slang was tekort, dus die van de buren erbij geleend, het koppelstukje wat ik altijd in de Hoge der A (200 meter verderop) gebruik vastgeschroefd, maar kon weer los omdat in de zuiderhaven weer een gewone koppeling zit. Daarna op zoek naar de sleutel van de waterkast die 3 schepen verderop ligt, vervolgens blijft die dubbel zo lange slang overal achter haken, maar dan kun je eindelijk spoelen.
Daarna toch maar een rondje gelopen lang de schepen van de winterfair, het was gezellig druk. Volgend jaar lig ik er hopenlijk ook tussen met mijn nieuwe hutten en een geschildert dek zonder roest.

Geen opmerkingen: