donderdag 31 mei 2012

zandbank groen

Bijna klaar met het schilderen van de roef.
Gisterochtend begonnen met het kopen van de allerbeste schuurmachine, wat een genot om daar mee te werken, zakkers en druipers van de vorige verfronde verdwenen als sneeuw voor de zon.
Ruud schilderde het roefdak en ik de zijkant van de roef. Door een misverstand tijdens de koffiepauze zijn nu de kozijnen ook in de primer gezet, dus had ik 2 opties alles er weer afkrabben en opnieuw lakken of toch maar een kleurtje uitzoeken om het af te maken. Voor dit jaar er eerst maar een kleurtje opgezet, als het niet lijkt, kunnen we altijd nog gaan krabben.
Maar ondanks dat we regelmatig naar buienradar keken, werd het verfwerk toch nat, er ontstonden uit het niets buien op de Noordzee. Gisteravond was het weer droog en heb ik het wit nog afgemaakt.
Vandaag blijft het iedere keer regenen, en dat terwijl het groen en de zwarte rand nog niet klaar zijn.
Gelukkig is het dak goed gelukt, ik had alleen nog maar het roerstaafje, waar ik de vorige keer de verf zelf mee gemengd had. De verfhandel in Leeuwarden heeft daar de goede kleur mee na gemaakt en nu knalt het kleurtje er weer uit, de verfhandel heeft de kleur “zandbank groen” genoemd ☺

Geen opmerkingen: