zaterdag 26 mei 2012

bestek

Mooie zeiltocht vandaag, zonnetje, heerlijk windje en rondom ons heen vele, vele zeiltjes.
Om half 2 was het tij eigenlijk pas gunstig, maar veel collega’s gingen toch om 10 uur al weg, pas in de Blauwe slenk begreep ik waarom, Terschelling had maar beperkte ligplaatsen. Dat betekend dat alle schepen vanuit Harlingen voor het eerst dit jaar de BS 4 race moesten houden, zodra je jezelf daar hebt aangemeld bij de kustwacht, dan pas ben je verzekerd van een plekje in de haven.
Nu wilden we toch al naar Vlieland, maar ja, als bijna niemand naar Terschelling kan, dan gaat iedereen naar Vlieland. Maar goed we kwamen binnen en liggen voor het eerst dit jaar in een volle haven.
Dat geeft echt een vakantie gevoel ☺
Gisteren ben ik nog even naar de groothandel geweest om nieuw bestek te kopen, dat is al 2 jaar het stokpaardje van Roel, die vind dat het passend en sjiek moet zijn. Omdat de bank afgelopen week akkoord ging met de aanstaande verbouwing, heb ik alvast geïnvesteerd in bestek en 2 nieuwe grote pannen.
Vraag me nu wel af of gasten daar echt voor terugkomen,; “kom laten we gaan zeilen met de Wilhelmina, die heeft van dat mooie retro bestek”.
Maar ik moet zeggen, mijn keuken is niet de mooiste van de vloot (nog niet), maar wel 1 van de best uitgeruste keukens, en dat is geen grapje.

Geen opmerkingen: