maandag 16 mei 2011

vlaams

Voor het eerst een groep uit België, vanmorgen precies op tijd, waardoor ik de borden maar in de auto heb laten staan, we hebben tenslotte genoeg borden, alleen zijn ze niet allemaal even mooi.
Het Vlaamse taaltje is wel even wennen en ik hoop dat we ze morgen beter verstaan. Met deze wind is het sowieso moeilijk om iemand te verstaan, ben blij dat Henny en ik merendeels met handsignalen communiceren.
Door de wind (Bft 7) besloten niet verder te gaan dan Makkum, en ik was niet de enige, de haven begint aardig vol te lopen met schepen die op weg zijn naar de eilanden, of juist naar het IJsselmeer. Straks maar even overleggen met de collega waar we mee samen varen, dan kan ik gelijk even vragen wat het probleem was met zijn motor.
Net voor het afmeren hield de motor er mee op en kon hij nog juist zijn anker er in gooien. Een collega was zo vriendelijk om hem op te pikken en aan de kade te leggen.
Vorige week was hier in Makkum een andere collega met het zelfde akkefietje. Ben blij dat de motor van de Wilhelmina ieder jaar door een monteur word nagekeken, dat schept wat vertrouwen. Maar Henny kon nu wel 2 keer zien hoe het moet als het wel mis gaat.

Geen opmerkingen: