zondag 18 december 2011

verven

Een paar productieve weken achter de rug, eindelijk de vloer in de roef weer geverfd, die was de afgelopen jaren vreselijk beschadigd en versleten. Het probleem was altijd; waar blijf ik dan en waar laat ik Boomer.
Omdat de Wilhelmina weer in Leeuwarden ligt, langszij de Dankbaarheid, was het een goed moment om te gaan verven. De pot met verf was ondertussen al 2 jaar oud, maar die was vorstvrij opgeslagen geweest en nog goed bruikbaar. De primer was al in een paar uurtjes droog en dus kon ik nog een nachtje in mijn eigen bed slapen.
De volgende dag begon ik hoopvol aan de afwerklaag en droomde ik nog van een tweede laag, maar je voelt hem al, de verf wilde niet drogen. Met laptop en pyjama en hond verhuist naar de Dankbaarheid. Helaas was het daar steenkoud, al snel was ik erachter dat de walstroom uitgevallen was, waardoor de accu’s plat waren en de thermostaat het niet deed. Walstroom er weer op, kachel resetten en nog steeds geen warmte, de thermostaat wilde perse nieuwe batterijen, maar ja die liggen bij mij in de roef, maar met een beetje apekooi door de roef had ik toch weer batterijen en eindelijk warmte, moet ik wel zeggen dat het anderhalve dag duurde voor de kou uit het schip was.
Verder was het vooral kamperen omdat het water afgesloten was. Roel was daar nog mee bezig voor hij vertrok. Dat werd dus keteltjes water halen op de Wilhelmina en het toilet doorspoelen met de puts. Uiteindelijk ben ik 4 dagen van huis geweest, zolang duurde het voor de vloer uitgehard was.
Ondertussen wel mooi nieuwe vloerbedekking in het achteronder gelegd en de tafels in het dagverblijf gelakt.
Bovenal was ik zo verstandig om te reageren op een facebook oproep, waarin een maat uit Harlingen om een klusje verlegen zat, ergo; de machinekamer is van top tot teen in de verf gezet.
Als laatste heb ik gisteravond een heerlijke maaltijd gekookt voor een groot aantal vrienden van Roel en mij, een onvergetelijk leuke avond, het leven is goed ☺

Geen opmerkingen: