vrijdag 26 november 2010

klusje ?

Het klussen schiet goed op, de hoofdmast is eigenlijk klaar, maar moet nog wat uitharden. Volgende week kan hij weer naar buiten en kan de puzzel van touwen, blokken en staalkabels er weer aan vast. Verder doen Chiel en ik ons uiterste best om de altijd weer lange onderhoud en klussenlijst wat korter te krijgen.
Bij goed weer werken we zoveel mogelijk buiten en bij regen binnen. Vraag me niet wat er allemaal al gedaan is, de lijst is eindeloos.
Gisteravond in Leeuwarden heb ik samen met Roel een gereedschapkast /bord in elkaar gezet. Al mijn gereedschap is nu onder handbereik en op wielen. Dit weekend wordt hij nog geverfd en afgewerkt. Het is leuk om de werkplaats steeds meer vorm te geven het is nu niet alleen maar een verzamelplaats voor gereedschap, maar een echte fijne werkplek, een plek waar je vanzelf zin krijgt om te klussen.
Helaas moet dat nog even wachten, het belangrijkste zijn nu de mast en de zwaarden waarvan er al 1 op de kade ligt (de andere volgende week). Voor de oud en nieuw moet alles klaar zijn.
Volgende week woensdag gaan we het overdekte dok in en moet de hele zijkant en onderkant ontdaan worden van oude verflagen, dus als er nog iemand zin en tijd heeft om dan te komen helpen buffelen of koken, dan ben je welkom.
Ik verheug me er op, maar zal ook blij zijn dat het klaar is en het een beetje rustiger aan kan doen. Maar het wordt wel een plaatje door het nieuwe verfplan. Ook is het heerlijk om al zo snel na het seizoen al zoveel gedaan te hebben.

Geen opmerkingen: