vrijdag 26 december 2008

kerst op Terschelling

Eerste kerstdag was leuk, Jacqeline en ikkie hebben het voor elkaar gekregen om te koken voor een chefkok, die zijn eigen restaurant had dichtgegooid en bij ons bivakeert. Jacq's befaamde kiprolletjes en mijn mangosalade met sambal, gingen er in als koek. Alleen moeten we toch echt een ander onderwerp vinden om over te praten, want we hebben het alleen maar over eten, en kookprogramma's. Gisteravond dus maar afgesloten met 2 spelletjes "kolonisten van Cathan", waarvan ik na een harde strijd om een kustdorp ( die ik verloor) toch nog het tweede spel won van Jacq, een hele prestatie, want zij is bijna profi speler en ik speel maar 1 x per jaar als Jacq er is.
Vanmorgen op tijd opgestaan en daardoor de zon op zien komen, een prachtige rode boven het Wad, omdat we geen buren hebben gekregen op Terschelling, had ik er vanuit de roef een prachtig uitzicht op. Die iedere keer weer andere uitzichten, vind ik toch één van de mooiste dingen van het varen, dat en het feit dat je nooit een koffer hoeft te in te pakken, maar gewoon je hele huis meeneemt op vakantie.

2 opmerkingen:

de chef zei

Twas echt heel gezellig. De kiprolletjes, de befaamde! en mangosambal salade subliem! Iets voor de nieuwe menu kaart?
Nogmaals bedankt voor de gezellige kerst. Groet van de chef.

Jac. zei

Wat wil een mens nog meer?
Op een schip, lekker eten en spelletjes spelen. En dat alles in goed gezelschap.

Harriet, nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en de gezellige dagen!

Doe de groetjes aan Kim en geef Boomer en knuffel.

Groetjes,
Jac.